El sector del vending català va tornar a viure ahir la seva gran trobada en una nova edició de la Jornada Amics del Vending. La convocatòria d’enguany ha reunit a més de 100 professionals d’una cinquantena d’empreses de Catalunya, España i Portugal, a la Masia Can Fuster de Sant Cugat del Vallès, en una jornada marcada per l’intercanvi d’idees i l’anàlisi estratègic d’un mercat, en el qual, el servei desatès es consolida en l’oferta foodservice i venda d’altres productes recurrents.

Després de l’èxit d’ahir, la Jornada, organitzada per l’Associació Catalana de Vending i Unattended, ACVIU, torna a ser la cita sectorial de referència per als professionals del vending a Catalunya, havent aconseguit el seu objectiu de crear un espai de relació entre empreses proveïdores, operadors i fabricants, en el qual afavorir el debat i l’intercanvi de coneixements que impulsin la competitivitat del sector, així com la relació personal.

Estratègia i creixement, claus per al futur del vending

Un dels moments centrals de la trobada va ser la sessió de reflexió estratègica a càrrec de Toni Izquierdo, soci de la consultora Izquierdo Motter i especialista en creixement empresarial i estratègia competitiva. Sota el títol “Com créixer i competir per a adaptar-se al futur en positiu”, Izquierdo va abordar els principals desafiaments als quals s’enfronten les empreses del sector, posant el focus en la necessitat de professionalitzar la seva gestió i definir estratègies sòlides per a competir amb èxit en un entorn canviant.

El consultor, amb experiència en l’assessorament a més de sis-centes empreses de l’àmbit dels serveis, va oferir una visió pràctica orientada al valor i a la millora de la competitivitat. En la seva intervenció va destacar la importància de la gestió de preus i marges, l’optimització del model comercial i el control de gestió com a eines indispensables per garantir la rendibilitat de les pimes del sector.

Així mateix, Izquierdo va subratllar la rellevància de guanyar grandària empresarial per generar economies d’escala, una cosa essencial per competir en un mercat cada vegada més obert i exigent. En aquest sentit, va animar a les empreses a explorar fórmules de col·laboració, acords estratègics i fins i tot processos de fusió que permetin enfortir la seva posició en el mercat.

Nous models de negoci i aliances entre empreses

Durant la xerrada també es va abordar l’evolució del model B2B, en el qual la cooperació entre empreses es perfila com un element clau per al creixement sostenible. Izquierdo va insistir en la necessitat que els empresaris adoptin una “mentalitat de reemprenedoria” davant els canvis en els hàbits de consum i les noves formes de relació entre clients i proveïdors.

El ponent va destacar que les empreses del sector vending han de preparar-se per a un entorn on la flexibilitat, la innovació i l’orientació al client siguin factors diferencials. Segons la seva anàlisi, els pròxims anys exigiran estructures més sòlides, capaces de generar valor afegit i d’adaptar-se amb rapidesa a les demandes del consumidor i als avanços tecnològics del sector.

Una jornada per a la trobada i la celebració

Com és tradició, la Jornada d’Amics del Vending va concloure amb un dinar, el “Dinar d’Amics del Vending” que es va convertir en un moment distès de conversa entre els assistents. 

L’esdeveniment va culminar amb un brindis col·lectiu amb Cava, gentilesa del soci de l’ACVIU J. García Carrión que va posar en relleu el to positiu d’aquesta nova edició d’aquesta trobada.

A més el president de l’ACVIU, Isaac Guerra, va fer una crida als assistents per col·laborar en la lluita contra l’Alzheimer comprant el llibre sobre  el vending que fa 10 anys va fer el seu pare que actualment pateix la malaltia. Els donatius aniran a l’Associació de malalts d’Alzheimer de Barcelona i a la Fundació Pasqual Maragall. Diversos dels assistents van emportar-se llibres per donar suport a la iniciativa.

Un èxit compartit

L’Associació Catalana de Vending i Unattended agraeix la participació de tots els assistents i el suport dels patrocinadors que han fet possible la jornada: Barista Clean, VendiGo, Laqtia, MicroFilter Ibèria, Don Palillo, Grefusa, Ilstant i Coca-cola.

Amb el bon sabor de boca d’aquesta exitosa edició de la Jornada d’Amics del Vending i sense marge al ralentí, l’ACVIU continua avançant en la preparació de noves activitats amb el focus posat a aportar dinamisme, formació i visibilitat al sector i als socis de l’entitat , així com nous  serveis i eines pels seus associats, els quals continuen creixent, i ja són 99, després de les incorporacions de les últimes setmanes.